Hranie placeholder
A link to a related post that goes more in-depth and is useful for this development post on the Avenues and Alleyways system's card use.
Dobre, veci sa teda majú takto... Niektoré herné aspekty v RPG, ktoré vyvíjam pre fantazijné dejisko opisované v tomto blogu (obe sú spojené nádoby, jedna zložka projektu nevznikla bez tej druhej), sa týkajú rozriešenia situácie a včlenenia určitého náhodného prvku v hraní, ale na "bezkockovej" báze.
Naše RPG je bez-kockové, najmä pre potrebu zdôrazniť príbehové, naratívne prvky hry a prvky, ktoré sú zamerané na prieskum prostredia, namiesto prehnaného dôrazu na vlastnosti postavy alebo na bojovanie. No jednako, pre niektoré situácie, v ktorých by náhodný prvok rozhodne dával zmysel, potrebujeme iný typ pomôcky na rozhodovanie o náhodnom vývoji, než je hracia kocka. Ako autor hry som uvažoval o viacerých možnostiach, no v konečnom dôsledku som sa opakovane vracal ku konceptu použitia hracích kariet. I haven't settled on a name yet, but I might
call these "fate cards", or something in that vein. They'd be sorted
into several categories, depending on the area which they effect.
For example, some of them might take the form of penalties for certain
player behaviour, such as when a player explores carelessly, makes a
load of noise, etc. If he/she hasn't alerted a threat yet, but the
situation is ambiguous, the referee could then order the player to take a
fate card. The outcome could go in the player's favour, or it might
not. Essentially, these cards would serve to resolve ambiguity in
situations, rather than forcing random events on players "just because".
Spomedzi etablovaných rolových hier s hraním oplyvňovaným hracími kartami namiesto kociek, ktoré ma tvorivo inšpirovali, spomeniem Castle Falkenstein a Deadlands (relatívne stariny, ale kvalitné, hoci tu platí, že v mojom vlastnom projekte pristupujem k mnohým veciam úplne odlišne).
Plánujem navrhnúť moje vlastné, na mieru robené kartičky, čisto pre /chance úkony, ktoré sú psychologickejšieho charakteru. Toto nie je žiadna záhada, pôjde o typické záležitosti "uspeli ste/neuspeli ste", s jednoduchým, na mieru robeným vzorom, na ktorom pomaly pracujeme.
Avšak, čo sa týka vecí ako boj zblízka,
boj na diaľku, obmedzenejšieho použitia mágie, či použitia niektorých spoločenských zručností (diplomacy,
gambling), I want to tailor gameplay in such a way that you can use an
ordinary deck of any old standardised, off-the-shelf, commercially
available playing cards. I want to select some typical international
card styles that share the same basic values. You might be able to use
the commonplace "anglo-francúzske" vzory hracích kariet (spades/piques, clovers/clubs, diamonds/tiles, hearts) or the traditionally more central European, "German" playing card designs (acorns, leaves, bells, hearts), at an adapted minimum.
Je tu badať moju "tvorcovskú provinčnosť", keďže som to dal prednosť kartám nemeckého štýlu, a náramne rakúsko-uhorskej vzorke 'William Tell',
aby predstavovali moju východziu vzorku pre používanie obyčajných hracích kariet. Akonáhle sa mi to podarí sfunkčniť, pokúsim sa posunúť k ďalším typickým dizajnov súprav kariet, akonáhle si budem istý, že tento konkrétny typ už plní svoj účel. (Aj keby to znamenalo prehodiť Ober-ov (Horníkov, Vyšníkov) a Unter-ov (Dolníkov, Nižníkov) za Kráľovné a Knaves alebo podobne. Kreativita a logika by v tomto ohľade mali ísť ruka v ruke.)
Herné mechaniky sú navrhnuté tak, aby sa zameriavali menej na výpočty, a viac na plynulý chod dobrodružstva, rolového hrania a rozprávačstva.
Pre náhodný výsledok používame hracie karty namiesto hracích kociek. Obyčajné hracie karty
(nielen kontinentálne európske, použiteľné sú aj tie navrhnuté pre poker, treba dbať len na prevodové hodnoty) a pre hru vyrobené karty šťasteny. Karty šťasteny ovplyvňujú úspech, čiastočný úspech alebo neúspech hráčovej/hráčkinej postavy pri vykonávaní určitej úlohy alebo úkonu, ak sa daná úloha alebo daný úkon nachádzajú na zozname "rozprávačských zvratov" (t.j. dejových zvratov, ktoré môžu nastať v príbehu a v činoch jeho postáv, tak šťastných ako i nie šťastných).
Časť výsledku nejakého úkonu je do istej miery vopred určený miestnym kontextom, napr. miestnymi faktormi ako je počasie, veľkosť miestnosti, ktorou sa presúvate, stav zdravia (hráčovej) postavy alebo jej únava, alebo stav jej výstroja. Avšak, hráč môže vplývať na konkrétny výsledok - ešte aj v prípade, ak on alebo ona vytiahnu kartu "Smola" - a to prostredníctvom hodnoty a farieb hráčom práve držaných hracích kariet, a prostredníctvom kreatívneho myslenia. (Kreativita je dovolená, pokiaľ neporušuje základnú logiku alebo pravidlá hry.)
Pretože nechceme, aby hráči strácali čas s výpočtami percent a počtom bodov pre každý jeden úkon, výsledok namiesto toho berie do úvahy každý stĺpec - t.j. použitú hraciu kartu (a
metódu jej použitia), hráčom vytiahnutú Kartu šťasteny, kradmosť výstroja hráčovej postavy, stav výstroja hráčovej postavy, stav hráčovho zdravia a telesný stav, a v neposlednom rade vonkajší, miestny faktor - a cieľom je, aby tri stĺpce prevážili nad dvomi stĺpcami. Akonáhle prevážite tri stĺpce ku šťastnejšiemu alebo i menej šťastnému výsledku, dočkáte sa toho konkrétneho výsledku.
Mechaniky bojovania sú nádychom podobné, ale ešte viac zamerané na plynulosť hrania. Vo väčšine reálnych situácií, historických alebo
moderných, osobné bojovanie a osobné súboje sú pomerne svižnými záležitosťami a zvyknú trvať len krátko.
Vždy sme mali pocit, že hracie kocky nie sú dobré pre stvárnenie plynulosti pri bojovaní, a preto sme sa rozhodli používať namiesto nich hracie karty.
Hráči "mastiaci" karty, kladúci karty na seba v krátkom slede za sebou, predstavujú riešenie pocitovo o čosi bližšie stvárneniu súboja holými rukami, šermiarskeho súboja alebo hoci aj prestrelky. Ako sme už niekoľkokrát žartovne spomenuli niektorým známym, "v podstate šermujete pomocou hracích kariet".
1.) ZÁKLADNÉ VYUŽITIE HRACÍCH KARIET (A KARIET ŠTASTENY) AKO NÁHODNÉHO PRVKU POČAS HRANIA
Mechaniky hracích kariet v tomto RPG fungujú tromi možnými spôsobmi:
1.) Hrubá hodnota
2.) Hodnota pravdepodobnosti
3.) Ako bonus
Nemôžete používať všetky tri prístupy naraz, ale môžete jednotlivo použiť buď Hrubú hodnotu, alebo Hodnotu pravdepodobnosti, alebo Bonus.
Hrubá hodnota sa využíva keď jednoducho chcete pridať hodnotu k vašim súčasným vlastnostiam a zručnostiam, aby ste sa pokúsili trafiť pomyslené Bezpečné rozmedzie, a uspieť v tom. Vzhľadom na to, že je to Bezpečné rozmedzie, nemusíte v skutočnosti zasiahnuť úplne presnú číselnú hodnotu, stačí vám iba byť v tolerancii, stačí iba "trafiť" hodnotu v rámci rozmedzia. Čím bližšie ste, v rámci daného rozmedzia, tým vyššia je šanca na výnimočne vydarený úspech.
Hodnota pravdepodobnosti je v niektorých ohľadoch podobná, pretože herná mechanika sa opäť sústreďuje aj na pokus o trafenie Bezpečného rozmedzia. Na rozdiel od použitia Hrubej hodnoty však priamo NEzahŕňa pridávanie čohokoľvek ku vlastnostiam a zručnostiam hráčovej alebo hráčkinej postavy. Každý úkon alebo výzva má určitú Hodnotu pravdepodobnosti. Stúpajúca hodnota každej hracej karty sa odráža v jej stúpajúcej Hodnote pravdepodobnosti. Ak si myslíte, že hracie karty, ktoré práve máte poruke, vám môžu pomôcť "preklopiť jazýček na miskách váh" k dostatočne veľkému číslu Pravdepodobnosti, môžete využiť konkrétnu kartu na zvýšenie pravdepodobnosti uspenia v určitej úlohe, výzve, čine, úkone, atď.
Jestvujú určité veci, na ktoré treba dbať pri používaní Hodnoty pravdepodobnosti vašich jednotlivých hracích kariet. Ak používate farbu karty, ktorá nie je spájaná s istou zručnosťou, môžete ešte danú kartu použiť, ale Hodnota pravdepodobnosti danej "nevhodnej" karty bude znížená na polovicu, v porovnaní s farbou karty, ktorá "súhlasí" s nejakou zručnosťou. Napríklad, chcete použiť spoločenskú zručnosť je spájaná s kartovou farbou "Červeň" (alias "Srdcia"), no nemáte poruke žiadne karty s presne tou farbou karty, ktorú práve potrebujete, tak sa rozhodnete použiť kartu z jednej z troch zvyšných kartových farieb. Výberom karty s "nezhodnou" farbou karty, bude vaša Pravdepodobnosť uspieť vo vašom úkone, pohybe alebo čine znížená o polovicu, o 50 %, v závislosti od konkrétnej hodnoty karty. Toto znižuje Pravdepodobnosť vášho úspechu pri nejakom úkone na polovičnú hodnotu.
A nakoniec, najosobitejšie a najjedinečnejšie využitie vašich hracích kariet nevychádza ani z ich číselných hodnôt alebo z ich orientačných "percentuálnych" hodnôt, ale od ich jedinečných Bonusov. Každá karta, bez ohľadu na jej farbu,
dokáže poskytnúť Bonus pre využitie určitých zručností, v ktorejkoľvek chvíli. Tieto bonusy sú úplne nezávislé od Hrubej hodnoty a Hodnoty pravdepodobnosti karty. Ak nemáte práve šťastie s Hr. a Pr. hodnotami, môžete namiesto toho vždy skúsiť použiť vašu kartu ako dočasný Bonus. Prosím, prečítajte si tabuľku uvedenú nižšie, aby ste sa dozvedeli viac o tom, ktoré karty poskytujú ktorý typ dočasného Bonusu. Bonus je identický pre konkrétnu kartu, bez ohľadu na jej farbu, ale farba karty tejto konkrétnej karty naznačuje, ktorý typ zručnosti budete potrebovať na použitie daného Bonusu. Napr. ak máte kartu "7" (VII), vo farbe "Zeleň/Listy" (t.j. zeleňová 7, listová 7, piková 7, štítová 7), môžete použiť váš bonus, aby ste sa pokúsili o extra-šťastlivý zakrádací úkon.
Before you use any playing card to perform an action, you need to
announce clearly whether your're using the Raw value of your playing
card, or the Probability value of your playing card, or the Bonus
represented by your playing card. The Narrator and the other players
need to clearly know how you intend to use your card. Even when you're
having a faster-paced fight, always declare clearly how your using every
individual card. Note that, if you keep using a sequence of playing
card only based on their Raw value, or only their Probability value, or
only their Bonus, you only need to declare what type of use you're
engaging in once. After you decide to change your use of your cards, you
need to announce so, regardless if it's after just one card, or two
cards or several more playing cards.
Hracie karty potrebujú byť pravidelne používané súbežne s použitím Karty šťasteny (Šťastie / Smola) pre rozhodnutie v určitých výzvach a pokusoch, alebo ak hráčova postava (resp. postavy) potrebujú rozhodnúť v nerozhodnej situácii typu "remíza". Len preto, že hracia karta môže mať nižšiu Hrubú hodnotu alebo nižšiu Hodnotu pravdepodobnosti, ešte neznamená, že je menej užitočná, pretože ak sa použije v kombinácii s Kartou šťasteny, dokáže posilniť, dvihnúť šancu, že aj "nižšia" karta úspešne zvládne náročnejšiu úlohu alebo výzvu pre hráčovu postavu. Nadôvažok, mnohé úkony a úlohy budú vyžadovať od hráča použitie karty s nižšou Hrubou hodnotou, aby úspešne vykonal nejaký úkon alebo splnil úlohu.
Balíčky/sady 32 kariet (Piquet-ové sady)
| Hracia karta | Hrubá hodnota (vhodná farba) | Hrubá hodnota (nehodiaca sa farba) | Hodnota pravdepodobnosti (vhodná farba) | Hodnota pravdepodobnosti (nehodiaca sa farba) | Ak je použitá ako bonus... |
|---|---|---|---|---|---|
| 7 (VII) | 1.25 | 0.625 | 24 % | 12 % | Umožní pokus o extra-šťastný zakrádací, bojový, čarodejný, diplomatický alebo hazardný úkon. |
| 8 (VIII) | 2.50 | 1.25 | 34 % | 17 % | Umožní pokus o extra riskantný zakrádací, bojový, čarodejný, diplomatický alebo hazardný úkon. |
| 9 (IX) | 3.75 | 1.875 | 44 % | 22 % | Umožní pokus o extra silný bojový úkon alebo diplomatický úkon (ale nie zakrádací, hazardný alebo čarodejný úkon). |
| 10 (X) | 5.00 | 2.500 | 54 % | 27 % | Umožní pokus o istejší obranný úkon v zakrádaní, v boji, diplomacii a kúzlach. |
| Dolník (Nižník) | 6.25 | 3.125 | 64 % | 32 % | Umožní dočasné posilnenie Svižnosti hráča, pre dva úkony boja zblízka, uskutočnené v krátkom slede za sebou. |
| Horník (Vyšník) | 7.50 | 6.750 | 74 % | 37 % | Umožní dočasné posilnenie Svižnosti hráča a pridá bonus k presnosti streľby alebo hodu, kým hráč strieľa alebo hádže. |
| Kráľ | 8.75 | 4.375 | 84 % | 42 % | Umožní dočasné posilnenie Výdrže hráča. Môže byť užitočný, ak si ho hráč ponechá pre náročné situácie a rozumne využije. |
| Eso | 10.0 | 5.0 | 94 % | 47 % | Umožní pokus o vykonanie triku, finty, obzvlášť náročnejšieho triku v oblasti boja zblízka, boja holými rukami a hazardu. |
Tieto sú považované za východzie a "najdomáckejšie" pre systém Aleje a uličky.
Výtvarné stvárnenie kartovej sady považované za východzie je vzorka William Tell (zavedená v 40. rokoch 20. storočia), obzvlášť jej tretia variácia (pravdepodobne najpopulárnejšia spomedzi daných štyroch verzií). Iné 32-kusové balíčky/sady kariet, ktoré sú zameniteľné s týmto typom sady, sú napr. Česká vzorka, Chorvátska vzorka typu 1, Chorvátska vzorka typu 2, Preference variant Tellovej vzorky (až na štyri šestky, vrátane karty 'Weli', a štyroch pätiek, keďže to je 36 kariet), Saská vzorka, Pruská vzorka, Altenburgská vzorka, vzorka Turnajový skat, Frankónska bavorská vzorka (až na štyri šestky, keďže to je 36 kariet), Bavorská Schafkopf vzorka (až na štyri šestky, keďže to je 36 kariet), Salzburgská vzorka (až na štyri šestky, vrátane karty 'Weli', a štyroch pätiek, keďže to je 40 kariet).
Balíčky/sady 52 kariet (francúzske / pokerové sady)
| Hracia karta | Hrubá hodnota (vhodná farba) | Hrubá hodnota (nehodiaca sa farba) | Hodnota pravdepodobnosti (vhodná farba) | Hodnota pravdepodobnosti (nehodiaca sa farba) | Ak je použitá ako bonus... |
|---|---|---|---|---|---|
| 3, 7 | 1.25 | 0.625 | 24 % | 12 % | Umožní pokus o extra-šťastný zakrádací, bojový, čarodejný, diplomatický alebo hazardný úkon. |
| 4, 8 | 2.50 | 1.25 | 34 % | 17 % | Umožní pokus o extra riskantný zakrádací, bojový, čarodejný, diplomatický alebo hazardný úkon. |
| 5, 9 | 3.75 | 18.75 | 44 % | 22 % | Umožní pokus o extra silný bojový úkon alebo diplomatický úkon (ale nie zakrádací, hazardný alebo čarodejný úkon). |
| 2, 6, 10 | 5.00 | 2.500 | 54 % | 27 % | Umožní pokus o istejší obranný úkon v zakrádaní, v boji, diplomacii a kúzlach. |
| Dolník (Jack) | 6.25 | 3.125 | 64 % | 32 % | Allow a temporary boost to the Agility stat of the player, for two melee moves carried out in close succession. |
| Kráľovná | 7.50 | 6.750 | 74 % | 37 % | Allow a temporary boost to Agility and add an accuracy bonus, while the player is shooting or throwing. |
| Kráľ | 8.75 | 4.375 | 84 % | 42 % | Umožní dočasné posilnenie Výdrže hráča. Môže byť užitočný, ak si ho hráč ponechá pre náročné situácie a rozumne využije. |
| Eso | 10.00 | 5.00 | 94 % | 47 % | Umožní pokus o vykonanie triku, finty, obzvlášť náročnejšieho triku v oblasti boja zblízka, boja holými rukami a hazardu. |
Nevertheless, a deck consisting of 52 playing cards is also usable for gameplay, with some adjustments.
Alternatívne využitie 2 šesťhranných hracích kociek (2x d6) - POZOR, EŠTE VO VÝVOJI
| Hod kockou | Hrubá hodnota | Hodnota pravdepodobnosti ("vhodné" ?) | Hodnota pravdepodobnosti ("nevhodné" ?) | Ak sú použité ako bonus... |
|---|---|---|---|---|
| 2 | 12.5 | 24 % | 12 % | Allow an attempt at an extra-lucky stealth, combat, spellcasting, diplomatic or gambling move. (RESHUFFLE) |
| 3 | 25.0 | 34 % | 17 % | Allow an attempt at an extra-risky stealth, combat, spellcasting, diplomatic or gambling move. (RESHUFFLE) |
| 4-5 | 37.5 | 44 % | 22 % | Allow an attempt at an extra powerful combat move or diplomatic move (but not stealth, gambling or spellcasting move). (RESHUFFLE) |
| 6 | 50.0 | 54 % | 27 % | Allow an attempt at a more sure-fire defensive move in stealth, combat, diplomacy and spellcasting. (RESHUFFLE) |
| 7-8 | 62.5 | 64 % | 32 % | Allow a temporary boost to the Agility stat of the player, for two melee moves carried out in close succession. (RESHUFFLE) |
| 9-10 | 75.0 | 74 % | 37 % | Allow a temporary boost to Agility and add an accuracy bonus, while the player is shooting or throwing. (RESHUFFLE) |
| 11 | 87.5 | 84 % | 42 % | Allow a temporary boost to the Mettle stat of the player, can be useful if saved for difficult situations and used wisely. (RESHUFFLE) |
| 12 | 100.0 | 94 % | 47 % | Allow an attempt at performing a trick, especially a more difficult melee/brawling/gambling trick. (RESHUFFLE) |
2 (1+1), 3 (2+1), 4 (2+2), 5 (3+2), 6 (3+3), 7 (4+3), 8 (4+4), 9 (5+4), 10 (5+5), 11 (6+5), 12 (6+6)
Ak skutočne, ale skutočne uprednostňujete hrať za pomoci hracích kociek namiesto hracích kariet, prosím používajte dve šesťhranné hracie kocky (2 x d6), podľa údajov v horeuvedenej tabuľke. (POZOR, na upresnení použitia kociek sa ešte pracuje, nie je to uzavreté. Nie je to tiež priorita, bude to doplnené až po dôkladnom preskúšaní používania kariet pre hranie.)
Spojitosť kartových farieb s okruhmi zručností
Prehľad toho, čo v systéme Avenues and Alleyways (Aleje a uličky) jednotlivé farby hracích kariet (používaných ako zdroj náhodného prvku pri hraní) predstavujú v rámci okruhov zručností.
| FARBY | Zlodejské a spoločenské zručnosti | Bojové zručnosti |
|
| Pohybové zručnosti, Remeselné zručnosti - Materiály | Útok (Boj zblízka) |
|
| Zakrádacie zručnosti Remeselné zručnosti - Zálesáctvo | Obrana (Boj zblízka) |
|
| Diplomatické a podvodnícke zručnosti, Správcovské zručnosti, Remeselné zručnosti - Podvrhy | Triky a finty (Bojovanie)* |
|
| Zlodejské kúzla Remeselné zručnosti - Prístroje, veda | Streľba (Boj na diaľku) |
(* - prevažne Boj zblízka a príležitostne Boj na diaľku)
Toto sú štyri orientačné kartové farby, určené tak pre využívanie zlodejských/spoločenských zručností, ako i bojových zručností dostupných pre postavy hráčov.
V závislosti od toho, aké artové hodnoty má práve hráč alebo hráčka k dispozícii pre svoju postavu, danej postave by mohli byť umožnené určité dočasné bonusy a menšie vzpruhy, alebo naopak, určitá miera neistoty (šťastie, riskantné rozhodnutie,
etc.). Tak ako v prípade spojitostí s farbami kariet uvedenými hore, rôzne the different
numbered cards and face cards would represent specific things. In this
case, specific elements of chance, and each would be grounded in a
particular area, based on what card suit it would belong to.
To have a decent chance at performing a certain type of action as best
as you'd like to, you need to have cards of the correspodning card
suits. If you do not have cards with the necessary card suit at hand,
but still need to perform some major action related to that card suit,
you can use any of your other cards from any of the other three card
suits. Avšak, ich hodnota "šance" je od základu nižšia, je polovičná v porovnaní s hodnotou, ktorú by mala požadovaná karta, keby bola súhlasnej farby.
| Východzie kartové farby (stredoeurópsky štýl) | Obdobné kartové farby (rôzne iné zodpovedajúce štýly) |
|---|---|
| Žalude | Kyje/Palice, Ďatelinové listy, Meče (posledné menované iba v španielskych a talianskych farbách) |
| Zeleň | Tref/Trefy, Pika, Štíty, Kyje/Palice (posledné menované iba v španielskych a talianskych farbách) |
| Srdcia / Červene | Srdcia, Ruže, Čaše |
| Gule / Roľníčky | Diamanty, Káro, Mince |
Trafenie hodnotenia náročnosti alebo hodnotenia pravdepodobnosti úkonu
Cieľom je snažiť sa "trafiť" hodnotenie náročnosti s Hrubou hodnotou vami vybranej karty, ku ktorej pripočítate vaše (konkrétne) zručnosti a vlastnosti, a uspejete buď úplne, alebo aspoň tesne pod alebo tesne nad Hodnotenie pravdepodobnosti daného úkonu. V závislosti od typu úkonu sa použije (alebo nepoužije) aj Karta šťasteny, alebo ak nastane remíza, Karta šťasteny sa použije na rozhodnutie remízy.
Cieľom je snažiť sa "trafiť" hodnotenie pravdepodobnosti s Hodnotou pravdepodobnosti vami vybranej karty, a to tak, že uspejete buď úplne, alebo aspoň tesne pod alebo tesne nad Hodnotenie pravdepodobnosti daného úkonu. V závislosti od typu sa použije (alebo nepoužije) aj Karta šťasteny, alebo ak nastane remíza, Karta šťasteny sa použije na rozhodnutie remízy.
Príklady použitia Hrubej hodnoty karty pre zasiahnutie hodnotenia obtiažnosti určitého úkonu
| Vlastnosti a zručnosti (súčasné číselné hodnotenie) | Hrubá hodnota karty, ktorú hráč chce použiť | Hodnotenie obtiažnosti | Výsledok použitia hrubej hodnoty | Výsledok |
|---|---|---|---|---|
| Sila - 9, Svižnosť - 8, Výdrž - 8, Sústredenosť - 7, Zdravie - 100 % (šk. 0 %, Bez škôd) Únava -5 % (Veľmi nízka) | Žaluďová 8 (VIII) - 2.50 - Boj zblízka/Útok (vhodná farba karty, plná hodnota) | 34 (no armour modifiers) | 34 | Podarilo sa |
| Sila - 9, Svižnosť - 5, Výdrž - , Sústredenosť - , Zdravie - 82 % (šk. 18 %, Malé), Únava - 37 % (Nízka) Sústredenosť - 49 % (Prostredná) | Žaluďová 8 (VIII) - 2.50 - Boj zblízka/Útok (vhodná farba karty, plná hodnota) | 34 (no armour modifiers) | 31 | Čiastočne sa podarilo |
| Sila - 10, Svižnosť - 9, Výdrž - , Zdravie - 57 % (šk. 43 %, Prostredné škody), Únava - 71 % (Vysoká) Sústredenosť - % () | Žaluďová 8 (VIII) - 2.50 - Boj zblízka/Útok (vhodná farba karty, plná hodnota) | 34 (no armour modifiers) | 26 | Nepodarilo sa |
| Sila - 9, Svižnosť - 9, Výdrž - , Zdravie - 77 % (šk. 23 %, Mierne škody), Únava - 10 % (Veľmi nízka) Sústredenosť - % () | Zeleňová 8 (VIII) - 1.25 - Boj zblízka/Útok (nevhodná farba karty, polovičná hodnota) | 34 (no armour modifiers) | 18 | Nepodarilo sa |
| Sila - 7, Svižnosť - 8, Výdrž - 6, Zdravie - 77 % (šk. 23 %, Mierne škody), Únava - 10 % (Veľmi nízka) Sústredenosť - 92 % (Veľmi vysoká) | Zeleňová 10 (X) - 5.00 - Boj zblízka/Obrana/Odrážanie (vhodná farba karty, plná hodnota) | 22 | 21 | Podarilo sa |
Berte do úvahy, že nedostatky vo vlastnostiach ako sú Zdravie, Únava a Sústredenosť, sú vyjadrené ako určité množstvo telesných rán/škôd a určité množstvo
unavenosti, a budú sa vždy líšiť v závislosti od vašej súčasnej situácie. Vo vašich vlastnostiach môžete mať veľmi dobré hodnoty a v konkrétnych zručnostiach mať veľmi dobré hodnoty, no súčasný stav, v ktorom je vaša hráčova postava, bude mať dosť výrazný vplyv na to, či uspejete čiastočne alebo neuspejete vôbec. Vonkajšie faktory (napríklad prítomnosť určitých typov brnenia a zbraní v bojovom strete) taktiež zohrávajú rolu, a zohráva ju aj fakt, či hracia karta, ktorú si vyberiete na použitie, má kartovú farbu, ktorá zodpovedá činnosti, ktorú chcete vykonať. Ak farba karty nepasuje k typu úkonu, použijete len polovicu Hrubej hodnoty.
----
2.) INTERAKCIA S PROSTREDÍM (prieskum prostredia, zakrádanie, činy/akcia)
| Úkon | Hracia karta | Karta šťasteny | Kradmosť | Stav nástroja alebo zbrane | Stav tela / zdravia | Miestne faktory | Výsledok |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Zažatie táboráka | 10, Dolník, Horník | Šťastena | N/A | Ocieľka v dobrom stave | Stredne veľká miera únavy, zranené ruky (penalty) | Dostatočné množstvo práchna a podpalku | Podarilo sa |
| Zažatie táboráka | 10, Dolník, Horník | Smola | N/A | Ocieľka v dobrom stave | Dokonalá oddýchnutosť, bez zranení | Malé množstvo práchna a podpalku | Nepodarilo sa |
| Zhasenie fakle | 7, 8, 9 | Šťastena | N/A | Luk v dobrom stave | Veľká miera únavy | Čerstvé, chladné vetry, väčšia vzdialenosť ku fakli | Nepodarilo sa |
| Zhasenie fakle | Eso, Kráľ | Smola | N/A | Luk v dobrom stave | Dokonalá oddýchnutosť, bez zranení, dobrá koordinácia oka a ruky | Bezvetrie alebo mierny vánok, menšia (kratšia) vzdialenosť ku fakli | Podarilo sa |
Ako vidíte v tabuľke hore, karta "Šťastena" sama o sebe ešte nezaručí šťastný výsledok, vzhľadom na to, že konečný výsledok môže byť zvrátený faktormi v ostatných stĺpcoch. Na druhej strane, karta "Smola" taktiež neznamená, že hráč skončí v smoliarskej, nešťastnej situácii, ak sa niektoré ďalšie sprievodné faktory prevážia v prospech hráča.
Faktory spojené so zdravím, únavou a sústredenosťou
Telesné zranenie a rany vplývajú na stav postáv, v závislosti od toho, ktorú časť tela zasiahnu.
Prehľad zdravotného stavu
| Množstvo škôd na zdraví | Vyjadrené v percentách | Zvyšné zdravie | Dôsledky |
|---|---|---|---|
| Žiadne škody na zdraví | 0 % | 100 % | Postava je v dobrom zdraví. |
| Malé škody na zdraví | 1 - 20 % | 99 - 80 % | The character has minor injuries, wounds or other health damage. Injuries barely noticeable or just trivially annoying, but absolutely no threat to a player's health. |
| Mierne škody na zdraví | 20 - 40 % | 80 - 60 % | The character has mild injuries, wounds or other health damage. If |
| Prostredné škody na zdraví | 40 - 60 % | 60 - 40 % | The character has moderate injuries, wounds or other health damage. These hamper some of the character's mobility, capabilities and increase Fatigue. High risk of deterioration into worsening health if left untreated long-term.. |
| Veľké škody na zdraví | 60 - 80 % | 40 - 20 % | The character has serious injuries, wounds or other health damage. Very high Fatigue, character has great difficulty walking and moving around in a conventional manner. Guaranteed risk of deterioration into worsening health if left untreated long-term. |
| Obrovské škody na zdraví | 80 - 99 % | 20 - 1 % | The character has critical injuries, wounds or other health damage. Extremely high Fatigue, inability to walk or move around in conventional ways, character forced to crawl or grovel on the ground. Unless given adequate medical attention and time to heal, death is highly likely. |
| Smrť | 100 % | 0 % | Postava zahynie. |
Tabuľka stavu únavy
| Množstvo únavy | Vyjadrené v percentách | Zvyšná svižnosť, sila a sústredenosť | Dôsledky |
|---|---|---|---|
| Žiadna únava | 0 % | 100 % | The character |
| Malá únava (Veľmi nízka) | 1 - 20 % | 99 - 80 % | The character |
| Mierna únava (Nízka) | 20 - 40 % | 80 - 60 % | The character |
| Prostredná únava (Prostredná) | 40 - 60 % | 60 - 40 % | The character |
| Veľká únava (Vysoká) | 60 - 80 % | 40 - 20 % | The character |
| Obrovská únava (Veľmi vysoká) | 80 - 99 % | 20 - 1 % | The character |
| Úplné vyčerpanie | 100 % | 0 % | The character |
Tabuľka stavu sústredenosti
| Množstvo sústredenosti | Vyjadrené v percentách | Dôsledky |
|---|---|---|
| Žiadna sústredenosť | 0 % | The character |
| Veľmi nízka sústredenosť | 1 - 20 % | The character |
| Nízka sústredenosť | 20 - 40 % | The character |
| Prostredná sústredenosť | 40 - 60 % | The character |
| Vysoká sústredenosť | 60 - 80 % | The character |
| Veľmi vysoká sústredenosť | 80 - 99 % | The character |
| Úplná sústredenosť | 100 % | The character |
Rany a zranenia
| Primárne oblasti zranení a rán | Sekundárne oblasti zranení a rán |
|---|---|
| Nohy | Prsty |
| Stupaje | |
| Členky | |
| Hnáty (nohy) | Holene |
| Lýtka | |
| Kolená | |
| Stehná | |
| Trup | Rozkrok |
| Bedrá | |
| Zadok | |
| Brucho | |
| Chrbát | |
| Hruď | |
| Plecia | |
| Krk | |
| Hlava | Čeľusť (Sánka) |
| Ústa | |
| Nos | |
| Líca | |
| Oči | |
| Uši | |
| Spánky | |
| Temeno | |
| Arms | Horné ramená |
| Lakte | |
| Dolné ramená (Predlaktia) | |
| Hands | Zápästia |
| Chrbáty rúk | |
| Dlane | |
| Palce | |
| Prsty |
| Typ | Pravdepodobnosť | ||
|---|---|---|---|
| Otrava rastlinou a hubou | Veľmi vysoká pravdepodobnosť, ak sú znalosti jedlých a jedovatých rastlín a húb úplne ignorované, vysoká ak sú dané znalosti používané nedbalým spôsobom. | ||
| Hadí jed | V Aporue nepravdepodobné, keďže väčšina hadích druhov nie je agresívna, a to ani málopočetné druhy jedovatých hadov. |
3.) INTERAKCIA S INÝMI POSTAVAMI (komunikácia a diplomacia)
| Úloha / Úkon | Hracia karta | Karta šťasteny | Kradmosť | Dôvera | Sústredenosť | Únava |
|---|
(C) 2014 - 2024
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára